måndag 2 april 2007

Ord som är små nog

I veckan som gick fick jag tillfälle att lyssna till Tomas Sjödin då han besökte Slottshagskyrkan i Helsingborg. Han berättade under ett par timmar om ”Att hitta ord som är små nog för stora känslor”. Det är inte de stora eller många orden som behövs, när de avgörande och omvälvande händelserna inträffar. Snarare små ord, gott om tid och beröring.

Jag påmindes om Tomas' berättelse idag, då jag fick veta att en av vår familjs nära vänner fått ett nytt hjärta idag! Vi visste att hon var sjuk, och att det var något med hjärtat, men hjärttransplantation?! Vad säger man då? Ingenting? "Oj"? Så mycket mer blir det knappast, för vad skulle man säga? Vi fortsätter att be för vår vän, och är samtidigt tacksamma för att hon fick tillgång till ett hjärta, när det nu behövdes.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

mitt namn är jeanette johansson, för ett ¨år sen fick min mamma ett nytt hjärta..det har gått bra men jag vill så gätna ha kontakt med andra anhöriga som är i samma situation...hör gärna av dig...johansson_jea@hotmail.com