Det legendariska mineralvattnet Ramlösa fyller 300 år i år, vilket firas den 17 juni med baluns i Helsingborg. Det finns alla skäl att se fram emot det firandet.
På senare år har det naturliga mineralvattnet fått sällskap av en rad smaksatta produkter av olika karaktärer. Lite ovant var det allt i början, men de verkar fungera rätt bra. I dessa, de yttersta av dagar, undrar jag dock om inte Ramlösa (i form av ägaren Carlsberg) har börjat bli lite för försäljningssmarta för sin egen hälsa. Den senaste varianten är en flaska där det på etiketten står Ramlösa Vichy Noveau! Hur ska det vara egentligen? Ramlösa eller Vichy Noveau? Eller är budskapet att den enda skillnaden mellan dessa båda produkter är varumärket, men att det egentligen är samma vatten?
Varumärkesbyggare från alla länder, förenen eder, och betrakta hur man snabbt och behändigt sänker ett märke just som man investerat 300 års förtroende i det.
Andra bloggar om: Ramlösa, Carlsberg, varumärken
fredag 6 april 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar