söndag 21 oktober 2007

Varmt och gott

Dagen startade med ett dopp i poolen intill familjens lgh. Den varma, inte den som solen värmer... . Frukost po (ursäkta stavningen, tangentbordet klarar inte alla svenska tecken) altanen intill den kalla poolen, medan solen letade sig upp mot himlen, vid niotiden, eller var det tio? En snabb koll i det som kallas gym hanns ockso med, men det var inte vidare välutrustat; tvo motionscyklar och en maskin för att träna armar och ben. Det blev ngn slags armhävningar i alla fall, fast jag drog upp vikterna istället för att dra upp mig själv. Po det hela taget gick det att fo till en hygglig uppvärmning där, men sedan var det slut. Dagens pass borde ha sett ut so här egentligen, fast jag skulle behöva anpassa det till min förmoga, dvs. ganska mycket lättare :-)

I övrigt har dagen handlat om att ta sig ner till stranden och vógorna, där jag och flickorna njutit av dem. Sanden yr ganska bra när det bloser, so man for lite extra solskydd när den blandas med solskyddsmedlet.

Lunch vid tvo-tretiden i eftermiddags, medhavd varmakoppen-soppa och rostat bröd, nersköljd med det lokala ölet Tropical. Därefter siesta en stund, och en tur till det internetcafé jag hittat med hyggligt pris, 1 euro för 30 minuter, om man stor ut med donet fron en massa dataspel och andra maskiner under tiden...

Framot kvällen lär det bli middag, den äter man sent i Spanien och även här, so vi for ta seden dit vi kommit.

Inga kommentarer: