torsdag 25 oktober 2007

En lugn dag mitt i veckan

Onsdagen har varit en slappardag, på det hela taget. Jodå, jag var flitig med ett gym-pass på förmiddagen och som vanligt fick jag skala ner det för att klara av det någorlunda. Efter det låg jag vid poolen en stund, innan det var dags att äta lite lunch tillsammans med min kära hustru. Barnen hade gått med sina kusiner för att titta på den spännande öknen bortom Playa del Inglés, så dem såg vi knappt till på hela dagen. Sedan lunchen intagits återtogs platserna vid poolen, och det mest ansträngande var väl att se till att vända på sig lite då och då...

Med en så ansträngande dag behövde(?) kroppen vila lite innan det var tid att ge sig ut för att hitta någon lämplig restaurang att begå middag på. Bröderna, som kört runt på ön med hyrbil under dagen, bokade bord på samma ställe som igår. Istället för flamenco presenterades idag ABBA, eller åtminstone något som skulle likna det. Vi säger inte mer om den saken. Taxi hem kostade 4,65 euro, och det var väl ganska billigt. Nu tid att sova innan morgondagens utflykt.

Inga kommentarer: