tisdag 6 juni 2006

Sommarvärme

Idag har den vita färgen till garaget i stort sett tagit slut. Det innebär också att jag nästan har blivit klar med de vita detaljerna på vindskivor, under takutsprång och runt fönster och dörrar. Samtidigt har H och J målat den ena långsidan gul. Imorgon får jag köpa mer vit färg, för att ha till en andra strykning.
Det blev för varmt att ha den gamla overallen från Andreens trähus (hur jag fick tag i den är en annan historia), och jag fick leta fram ett par gamla jeans som dög att måla i. Framåt eftermiddagen var det tid att svida om, för att åka och uppvakta C som fyllt 40. Sju (minst!) sorters kakor och tårta i trädgården, och en massa gamla och nya bekanta att prata med. Det är nästan hopplöst att ens byta några ord med alla, utan nästan bättre att försöka prata lite mer ordentligt med någon eller några. På så vis kom jag att höra lite mer om Samos i den grekiska övärlden, och kunde tillsammans med E konstatera att det är mer intressant att leta sig fram till de genuina och inhemska restaurangerna när man är ute och reser. Var finns förresten restaurangerna som serverar svensk mat i Sverige? De är inte lätta att hitta, minsann.
Ikväll kom vattenslangen ut, för att ge gräsmattan en chans att ta till sig gödningen.

Inga kommentarer: