måndag 5 juni 2006

Inte rättvist

Idag har jag varit på anställningsintervju i Kävlinge. Alltid lite spännande, men det känns bra så här långt. Det innebär ju att man passerat den första gallringen. Nu återstår nästa, då 3-4 personer ska väljas bland ett 10-tal. Håll tummarna!

Efter intervjun körde jag vidare ner till Malmö genom ett regn-, hagel- och åskväder som var något i särklass. Jag tror inte att det blev bucklor i biltaket, men ett tag var jag orolig... I Malmö levererade jag goda vännerna Y:s garderob som väntat i vårt garage sedan deras flytt, och blev bjuden på delikat thai-middag. Åter mot Sundets pärla efter en kopp kaffe, men ena däcket verkade misstänkt tomt. Jodå, knappt ett kilos tryck, och en stadig liten metallplugg (spik?) i däcket som glatt bubblade av vätan från vägen. Alltså verkstadsbesök vid hemkomsten för att laga punkteringen. Hemma igen konstaterar jag att det inte kommit en droppe regn i regnmätaren, trots skyfallet söderöver. Gräsmattan skulle verkligen behöva det, särskilt som jag lade på gödning häromdagen. Det är inte rättvist.

Inga kommentarer: