tisdag 5 september 2006

Är hon feg eller fånig?

Kristdemokraternas vice ordförande Maria Larsson utmanade häromdagen Mona Sahlin på debatt om familjepolitiken, efter att Sahlin varnat allmänheten för att Kristdemokrater i familjepolitiken är som en räv i hönshuset. Man kunde tro att Mona Sahlin hade något att utveckla i sammanhanget, eller tyckte att hon hade bättre förslag och argument än Maria Larsson.

Döm om min förvåning när nu Höglandsnytt redovisar att socialdemokraterna inte vågar ta debatten. Det är inte trovärdigt att påstå att kalendern är så full att det inte går, säg istället som det är: Vi vill inte, för vi har bestämt oss för att tiga ihjäl Kristdemokraterna så gott det går.

När Mona Sahlins pressekreterare dessutom anför som skäl, att partiernas skilda synsätt redan är klara och tydliga för väljarna, undrar man varför de är beredda att debattera med moderaterna? Det är kanske mer tveksamt vilka skillnaderna är?

Andra bloggar om: , , , , ,

Jag har placerat min blogg i
Ramlösa
på bloggkartan.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om du hörde Göran Hägglund på Lantz i P3 i veckan... jag bloggade lite om just det.. du kan ju läsa om du vill: http://pappaporr.blogg.se/090906104242_kristdemokraterna.html

Anonym sa...

Maria Larsson hade krossat henne.