torsdag 23 oktober 2008

Ofrivilligt träningsuppehåll

Så det kan bli. För två veckor sedan hade vi en liten rullskidtävling på den vanliga onsdagsträningen. Stavarna har något slitna spetser, så jag får jobba lite för att få dem att fästa. På slutet blev det spurt mellan oss fyra som låg ungefär jämsides, och på mållinjen lyckades jag tappa balansen och gjorde en praktfull (nja, kanske inte det...) vurpa. Jag landade på båda händerna, och det kändes inte alls bra. Det känns fortfarande inte bra, framförallt höger hand låter känna av sig när den belastas om jag samtidigt böjer den. Det gör att jag exempelvis knappast kan göra armhävningar, möjligen om jag står på knutna nävar istället. Pull-ups går också någorlunda, men skivstänger känns inte riktigt aktuellt att svinga runt. Greppträning går bra, men jag får höra med doktorn om det går att få fason på resten på något sätt.



Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: