torsdag 25 september 2008

Diversearbetare

Nu har jag till min meritlista lagt distansarbetande datorkonsult. Dvs. jag har hjälpt min käre far att komma åt sin blogg så att han åter kan delge omvärlden sina tyckanden.

Annars har det rört sig även i andra avseenden vad gäller sysselsättning. Sedan i slutet av förra veckan har jag lämnat arbetet i äldreomsorgen, som chef för Rickmansgården i Ljungbyhed, och tagit mig an uppdraget som nämndsekreterare i socialförvaltningen inne i Klippan. Lyckligtvis upplever jag mig allt mindre förvirrad för varje dag som går, men inser samtidigt att det inte är möjligt att kunna alla detaljer från första stund. Än så länge går det i vart fall åt rätt håll.

Det är lite vemodigt att lämna Rickmansgården, och jag fick en mycket angenäm avskedspresent som kommer att komma väl till pass framför öppna spisen under sportlovet, men samtidigt är det spännande att komma tillbaka lite närmare politiken.

Inga kommentarer: