söndag 17 februari 2008

Något sliten

Ikväll är jag en smula sliten, efter att ha tränat mer än jag hade tänkt mig. Först en tur med äldsta dottern till den enda konstsnö som verkar finnas att tillgå i södra Sverige, spåret som Landsbro IF lyckas hålla i gott skick trots envisa plusgrader och ett rejält antal åkare som vill ta chansen att komma på snö. Sådär åtta km blev det då. Efter middag en vända till gymmet med min bror. Inget Crossfit-gym, precis, men fullt tillräckligt för att värma upp och genomföra dagens pass, Annie, bestående av en trappa med 50-40-30-20-10 av dubbelhopp med hopprep samt sit-ups. Några dubbelhopp lyckas jag inte prestera, så det blir "tuck-jumps" istället, hopp där man drar upp knäna mot bröstkorgen. Ser lite kul ut, men känns i höftböjarna efter ett tag. De sammanlagda 150 situpsen gör ju sitt också... Drygt 13 minuter tog det äventyret, och det får jag väl känna mig nöjd med.

Efter hemkomst och middag med familj och föräldrar ville förstås även yngre dottern åka skidor, så det blev ytterligare en runda till Landsbro, där hon kämpade på uppemot fem km! Jag blir riktigt imponerad. Samtidigt fick jag till ytterligare ungefär samma runda som på morgonen.

Imorgon förväntas familjen väcka mig med skönsång (?).

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: